CEL I ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE

 

Głównym celem projektu "EUROPA; WIZERUNEK I TOŻSAMOŚĆ, MITY I RZECZYWISTOŚĆ" jest okazanie młodzieży, w wieku od 16 do 18 lat, roli jaką Europa odgrywa w ich codziennym życiu.

Szkoły biorące udziałw tym projekcie to szkoły z takich pańśtw jak Francja, Niemcy, Cypr, Portugalia, Hiszpania, Polska. Koordynaorem projektu jest szkoła z Francji, która zproponowała szkole w Polsce (Zespołowi Szkół im. Marszałka Józefa Piłsudskiegow Garwolinie) partnerstwo w w.w. projekcie.

Państwa do których młodzież z powiatu grwolińskiego będzie podróżowała to Francja, Cypr oraz Portugalia. Projekt będzie realizowany w okresie dwóch lat, od października 2010r. do maja 2012r. Planowany przyjazd młodzieży z państw partnerskich do Polski to grudzień 2011r. Językiem komunikacji będzie język angielski.
W ramach projektu młodzież będzie przeprowadzałą prace badawcze na temat zmiany sytuacji politycznej w danych państwach od momentu przystąpienia do Unii Europejskiej do dziś. Uczestnicy projektu będą spotykać się w celu wymiany poglądów na temat przyczyn i konsekwencji problemu społecznego jakim jest bieda na terenie UE. Zostaną rzedstawione prezentacje multimedialne ukazujące w jaki posób dane państwo walczy z biedą i jaką pomoc ludzie otrzymują od lokalnych organizacji charytatywnych.

Projekt odegrał bardzo dużą rolę w wielu aspektach życia osób i podmiotów biorących w nim udział. Ponieważ uczestnikami projektu było aż sześć państw, dlatego możliwość poznania historii, kultury, ekonomii tych krajów była bogata. Projekt osiągnął rezultaty, które nie zostałyby osiągnięte poprzez działania prowadzone wyłącznie w ramach jednego kraju, ponieważ wspomógł współpracę europejską w ramach edukacji szkolnej w sześciu uczestniczących państwach. Dzięki przedstawionym prezentacjom uczestnicy poszczególnych państw poznali sytuację ekonomiczną, polityczną, społeczną i kulturową swoich partnerów. Uczniowie nie mieliby możliwości przełamania bariery językowej. Uczniowie poszerzyli zasoby leksykalne oraz uzyskali płynność w posługiwaniu się językiem obcym. Wyjazdy zagraniczne dały szansę uczestniczenia w życiu codziennym kolegów i koleżanek z państw partnerskich. Dzięki wyjazdom zagranicznym uczniowie uczyli się szacunku i  otwartości wobec innych religi, tradycji i kultur. Projekt miał wpływ na rozwój umiejętności społecznych uczniów oraz  wpłynął na kształtowanie ich osobowości. Uczniowie podczas wizyt roboczych przedstawiali prezentacje, dzięki czemu rozwinęła się ich umiejętność autoprezentacji.