W roku szkolnym 2014/2015 uczniowie Zespołu Szkół im. Marszałka Józefa Piłsudskiego uczestniczyli w IV edycji programu Insta.Ling dla szkół. Klasa 1b gimnazjum pod opieką pani Marioli Kostyry-Talarek doskonaliła znajomość ortografii polskiej, natomiast uczniowie liceum wraz z panem Rafałem Ratajczakiem uczyli się słówek z języka angielskiego.
Insta.Ling
Aplikacja Insta.Ling powstała jako odpowiedź na potrzebę efektywnej
nauki słówek. Jej podstawowym założeniem jest skłonienie uczniów do krótkiej, kilku- bądź kilkunastominutowej, ale systematycznej codziennej pracy.
Nauka odbywa się w ciekawej formie quizu, który indywidualnie dobiera poziom trudności do aktualnych umiejętności ucznia, dzięki czemu dziecko nie jest ani przytłoczone nadmiarem nowego materiału, ani nie traci czasu na powtórki słówek, które już świetnie zna.
Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze i bez wątpienia poradzi sobie z nią każdy uczeń. Nie wymaga również instalacji żadnego oprogramowania – jest dostępna on-line za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Dzięki temu można jej używać nie tylko w domu, lecz również na wyjeździe. Nie tylko na komputerach stacjonarnych, lecz również na tabletach i telefonach komórkowych.
Jak wygląda nauka z Insta.Ling?
Uczeń rozpoczyna pracę z niewielkim zestawem nowych słówek. Nauka realizowana jest poprzez quiz, w którym uczeń dopasowuje słówka bądź frazy do zdania wyświetlonego na ekranie. Aplikacja uwzględnia więcej niż jedną prawidłową odpowiedź, pozwalając na stosowanie synonimów. W przypadku błędu wyświetlana jest poprawna odpowiedź. Aplikacja pozwala również na odsłuchanie wymowy każdego słowa, przygotowanej przez profesjonalnego lektora.
Program zbiera szczegółowe informacje na temat prawidłowych odpowiedzi i błędów związanych z każdym słówkiem i dostosowuje poziom trudności do każdego ucznia indywidualnie. Dzięki temu słówka, z którymi uczeń nie ma żadnych problemów, pojawiają się rzadziej, a uczeń może poświęcić więcej uwagi tym problematycznym.
Pojedyncza sesja trwa od kilku do kilkunastu minut. Zarówno rodzice jak
i nauczyciele mają wgląd w raporty z postępów dzieci. Raporty obejmują systematyczność pracy i stopień opanowania materiału. Dostęp do raportów pozwala rodzicom włączyć się
w motywowanie dzieci do systematycznej pracy.
Systematyczna praca
Aplikacja insta.ling pozwala uczniom systematycznie i bez zbędnego wysiłku zdobywać nową wiedzę. Zamiast wielogodzinnych zrywów tuż przed sprawdzianem, uczniowie motywowani są do systematycznej codziennej kilkuminutowej sesję powtarzania materiału.
Takie podejście zapewnia maksimum efektu przy minimalnym nakładzie czasu i pracy, a dzięki formie quizu nauka staje się przyjemnością.